A lemezen Bach örök érvényű zenei prédikációit pillanatszerű látomások egészítik ki. Múlt és jelen három évszázados feszültsége olyan virtuális optikát teremt, amelyen keresztül a karácsony misztériuma egyszerre lebeg időtlen távolságban és válik valóságos jelenné. Mindehhez Bach érett kori alkotása, a C-dúr prelúdium és fúga nyújt keretet, ami a Bach-korabeli lutheránus hagyományra utal, hiszen az istentiszteletet orgonán megszólaló prelúdium nyitotta, és a hozzá tartozó fúga zárta. A belső történet két szálon fut. A Bach-korálok az adventi várakozást, a karácsonyi örömujjongást, Isten dicsőítését és Krisztus földi életét beszélik el.
Az improvizációk ezt a történetet egészítik ki Európa-szerte ismert énekek feldolgozásaival. A prelúdium és a fúga közötti számok tehát három lehetséges sorrendben is értelmes dramaturgiai ívet rajzolnak ki: a lemez szerinti sorrendben, csak a Bach-korálokat vagy csak az improvizációkat hallgatva.
Ahogy a fény fogalma értelmezhetetlen a sötétség fogalma nélkül, ahogy a zenei konszonancia értelmét veszti a disszonancia nélkül, ugyanúgy a születés magában hordozza a halált, a halál magában hordozza az újjászületés lehetőségét: a karácsony és a húsvét misztériuma egymástól elválaszthatatlan. Mindkettő az emberi és a természetfeletti valóság találkozásáról szól. Az angyalok transzcendens valósága találkozik a pásztorok ujjongó táncával, s a jászol előtt való leborulás képe összeolvad a kereszthalál és feltámadás apokaliptikus látomásával.
A jászol és a kereszt szimbóluma azt is kifejezi, hogy a megfoghatatlan isteni világot az emberi racionális világ kiveti magából. Ugyanakkor a kereszt két szárában összeér ez a két világ: minél közelebb kerülünk a szeretet által embertársainkhoz, annál közelebb kerülünk a karácsonyi misztérium valóságához.
1. Praeludium in C (BWV 547)
2. Veni Redemptor Gentium
3. Nun komm, der Heiden Heiland (BWV659)
4. Der Tag, der ist so freundenreich (BWV 605)
5. Vom Himmel hoch, da komm ich her (BWV 701)
6. Angyalok
7. Allein Gott in der Höh’ sei Ehr (BWV675)
8. Pásztorok
9. Allein Gott in der Höh’ sei Ehr (BWV676)
10. Adeste Fideles
11. Allein Gott in der Höh’ sei Ehr (BWV677)
12. Pásztortánc
13. Itt állok jászolod felett
14. Jászol és Kereszt
15. Meditáció
16. O Mensch, bewein dein Sünde gross (BWV 622)
17. Fugue in C (BWV 547)