Ady verseire új Makám lemez készült,17 dal a legkülönfélébb műfajokban. A sanzon, a blues, a kortárs zene, a széki lassút idéző népdalhangzás, vagy a metál mind szerepel a szerző tárházában. Szólnak, ahogy a szöveg, ahogy Ady versei kívánták. Mégis egységes, s letagadhatatlan, új Makám lemez született. Az ének a legvadabb blues-os megszólalástól az éteri finomságú imáig, a hegedű hangja a keservesektől a repetitív játékosságig, a szopránszaxofon káprázatos improvizációi, Bartókot idéző naturális futamai bejárnak minden tartományt, a basszusgitár-, az ütőhangszerjáték s a gitár eggyé olvadó homogén kíséretével.”
„Budapestre 20 éves koromban vetődtem. Valójában a szívem hozott, nyaralások emléke, valami szerelem. Mindjárt az elején, hallottam a Kalákát a főiskolán, Zolnay Pál Fotográfiájában Sebő Ferencet, Cseh Tamást Jancsó filmekben, a már nem létező 25. Színházban, a Syriust a Bercsényiben. Majd jött a Kolinda, Gépfolklór, Török Ádám Keresztes lovagja, még a Kexet is elcsíptem, s Másik Jánost – aki sokfelé mozgott, s Cseh Tamással, ahogy a Budapestet énekelik. Régóta készültem dalt írni a városról, de már megvolt és jó volt, s az enyém is volt a Bereményié, Cseh Tamásé. Negyven év kellett, hogy Ady versére találjak. Egyből behúzott. Ismerem a Belvárost. Amit Ady leírt 100 éve, az itt dübörög, siklik, oson és tekereg ma is.”
„Ady volt az, akiben teljes lett az idő, aki megfordította a világot, a magyar glóbuszt, aki köré gyűlt a századforduló új nemzedéke, s akihez viszonyulva mindenki tudta a helyét – írták kor- és eszmetársai, pályatársai, mivel volt bátorsága írni az addig ki nem mondott tabukról, a lét szörnyű zavaros és véres élményeiről. Ady műsorunk klasszikussá vált „nagy” versei mellett, rejtőző kincseket is bemutatva megidézi a költő és korának szellemét a szó, az ének és zene eszközeivel.”
„Adynál majdnem minden ropogósan új. A radikális társadalmi program, az imádva megvető magyarság-kép, a »héjanász« jellegű, vagyis szabados, kispolgári konvenciókra fittyet hányó párkapcsolat piedesztálra emelése. A grammatika, a zsoltáros ismétlések, a képi arzenál (modorosnak mondták és mondják, pedig csak saját nyelvet beszél, bosszantó túlzásaiban is).
Ha lefejtjük verséről a modor páncélját, ha csupaszon látjuk Adyt, fölkavarnak megrázó emberi közlései. És új popsztár-magatartása is! Egyik roppant extrém versében a vershős koporsón lovagol, mintha egy Marilyn Manson-klipet látnánk. Írt parti-himnuszt is az amúgy lenézett főváros vigalmi negyedéről: Budapest éjszakája szól.” – írja Térey János.
Magyar Bori-ének, Krulik Zoltán-ének, gitár, Kuczera Barbara-hegedű, ének, Vázsonyi János-szaxofon, tibeti éneklő edény, Bata István-basszusgitár, ének, Varró Zoltán-ütőhangszerek
01. Ne lássatok meg
02. A elátkozott vitorla
03. A Tenger ákombákoma
04. Várnak reánk Délen
05. A ló kérdez
06. A te melegséged
07. A szememet csókold
08. Őrizem a szemed
09. Jó Csönd-herceg előtt
10. Égő tűzben dideregve
11. Midász király sarja
12. Adja meg az Isten
13. Párisban járt az Ősz
14. Bolond halálos éj
15. Budapest éjszakája szól
16. Szelíd esti imádság
17. A föl-földobott kő