Kaláka Zenebolt Hírlevél

Kérem ügyeljen arra, hogy pontos e-mail címet írjon be.

Gryllus Samu / THReNSeMBle: CANZONI DI ARNULF DVD

3 000 Ft

5 készleten

1, TAO CONFIRMATION hommage á Ch. Parker (2001 Bécs)

2, RING nach A. Strindberg (2002 Reichenau)

3, RING II (M) (2005 Budapest)

4, “_.” in memoriam F. Zappa (2003 Szombathely, rev.:2005 Berlin)

5, `round-e` (2009 Middletown)

6, Canzoni di Arnulf for A. Rainer (2007 Sylt)

Bárka Színház, Budapest 2011. Június 21.

mindegyik darab előtt külön fejezetként rövid ismertető található a műről.

Vámosi-Nagy Zsuzsa – Fuvola (5, 6)
Pintér Katalin – Oboa (6)
Bartek Zsolt – Klarinét (3., 5., 6.)
Bajusznács Mihály – Basszusklarinét (3, 6)
Cserta Balázs – Bariton Szaxofon (3)
Varga Zoltán – Kürt (6)
Korb Attila – Harsona (6)
Mali Emese – Zongora (2, 6)
Szabó Ferenc János – Zongora (1, 5)
Szalai András – Cimbalom (6)
Nevelö János – Ütőhangszerek (6)
Tömösközi László – Ütőhangszerek (2, 6)
Balázs Gergely – Hegedű (6)
Tornyai Péter – Hegedű (4, 5, 6)
Jávorka Ádám – Mélyhegedű (2, 6)
Rohmann Ditta – Gordonka (4, 5, 6)
Földváry Balázs – Nagybőgő (6)

Művészeti vezető: Horváth, Balázs (5, 6)

Hangfelvétel: Belényesi, Zoltán
Keverés és Mastering: Mazura, János (Etnofon Studio)
Operatőr: Rádi Péter, Becz Péter és Vajna Balázs,
Vágó: Nagy Ailen Anna.
Rendező: Cs. Nagy Sándor
Gyártó: Yourfilm,
: Gryllus Ábris

Játékidő: 54 perc
Hang: 2.0
Kép: PAL 16:9
Nyelv: Magyar

Támogatók: NKA, Artisjus Alapítvány, Bárka Színház

Köszönet Dinnyés Dánielnek, az Amadindának, Indra Wussow-nak, tanárainknak, családainknak és barátainknak

Gryllus Samu a DVD megjelenése idején Kodály Zoltán Alkotói Ösztöndíjban részesült.

“Az itt látható/hallható darabokat nevezhetjük hangszeres színház-nak is. Ezt műfaji megjelölésként (Instumentales Theater) elsőként a hetvenes években Mauricio Kagel használta olyan színpadi kamarazenei darabjaira, melyekben a zene és az egyéb színpadi történések együttesen alakították ki a mű dramaturgiáját, illetve a zenei és az emberi, színházi gesztusok egymásra épülő struktúrája a színházhoz hasonló komplex élménnyel ajándékozta meg hallgatóit illetve nézőit. Ezt, vagy másféle hasonló műfaji megjelölést sem használtam darabjaimra, amikor főként színházi alkalmazott zeneszerzőként „autonóm“ hangszeres kompozícióimat is gyakran egyfajta színházi dramaturgiát követve komponáltam. Eleinte csak a hangokra, ritmusokra, később a szereplők színpadi lényének egészére vetítettem ki az általam kigondolt vagy más drámákból másolt, klónozott karaktereket. Így született több olyan darabom melyet a hangszeres színház műfaji kategóriájába sorolhatok. Ezek közül gyűjtöttem össze a
THReNSeMBle művészei számára hat darabot az elmúlt 10 év munkái közül. Ahogyan tíz év alatt én is sokat változtam, az ebből az időszakból válogatott darabok is nagyon sokfélék. A háttérben meghúzódó színház közeli koncepció talán az egyetlen ami valójában összeköti őket. (Gryllus Samu)”

GDVD003